Przejdź do treści

Deklaracja dostępności

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe – Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https:\\kcmrm.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa zgodna jest  z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Udogodnienia

Możliwość powiększenia widoku strony do 200%

Strona wspiera czytniki dla osób niewidomych, zdjęcia na stronie zawierają teksty alternatywne i odpowiednie opisy

Inne informacje

Na stronie znajduje się mechanizm wspierający osoby niepełnosprawne

Skróty klawiszowe

Strona internetowa nie obsługuje skrótów klawiaturowych, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do pracownika Działu Informatyki i Łączności LPR – Mariusza Pawlaka — na adres email dc@lpr.com.pl lub telefonicznie +48222299889.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • dr Marcin Podgórski — Dyrektor Lotniczego Pogotowia Ratunkowego,
  • Adres: ulica Księżycowa 5, 01-934 Warszawa,
  • email: sekretariat@lpr.com.pl

Aby twój wniosek mógł zostać prawidłowo obsłużony skorzystaj z informacji zawartych na stronie: Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe – Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego nie udostępnia aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby – Lotnicze Pogotowie Ratunkowe – Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego — ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa

Do budynku prowadzi jedno wejście od strony ulicy Przyokopowej. Wejście do budynku możliwe jest z poziomu chodnika poprzez drzwi obrotowe. Można skorzystać z klasycznych drzwi po uprzednim poinformowaniu pracowników ochrony budynku pracujących na recepcji lub sekretariatu KCMRM, który skontaktuje się z pracownikiem ochrony budynku.

Recepcja budynku zlokalizowana jest po prawej stronie od wejścia. Dalsze przejście zabezpieczone jest bramkami, przez które może przejechać osoba na wózku.

Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze oraz pomieszczenia zajmowane w budynku przez Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego (piętra 2, 6, 10). Do przemieszczania się pomiędzy kondygnacjami budynku służą windy. Budynek wyposażony jest także w klatki schodowe służące jako drogi ewakuacji. Klatki schodowe nie są dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze, na recepcji budynku. Toalety na piętrach nie posiadają udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.

Budynek znajduje się w strefie zwartej zabudowy miejskiej, w strefie parkowania wyznaczonej i zarządzanej przez m.st Warszawy. W najbliższej okolicy wyznaczone są dla osób z niepełnosprawnościami: jedno stanowisko na ulicy Przyokopowej numer 31 po przeciwnej stronie ulicy w odległości ok 30 m (mierząc w linii prostej od wejścia do budynku), dwa stanowiska przy numerze 35 – ok 250 m od wejścia do budynku oraz przy ulicy Hrubieszowskiej ok 60 m od wejścia do budynku.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe nie zapewnia możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM).

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Skip to content