Przejdź do treści

Polityka prywatności i polityka cookies

Polityka prywatności

I. Postanowienia ogólne

  1. Polityka prywatności określa, jak zbierane, przetwarzane i przechowywane są dane osobowe Użytkowników niezbędne do świadczenia przez Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego dostępnego pod adresami: https://kcmrm.pl, https://kcmrm.com.pl (zwanym dalej: Serwis KCMRM).
  2. Serwis zbiera wyłącznie dane osobowe niezbędne do świadczenia usług w nim oferowanych w celach statystycznych oraz zapewnienia bezpieczeństwa usług. Dane gromadzone w trakcie korzystania przez Użytkownika z Serwisu są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów administrowania Serwisem.
  3. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO).
  4. Administrator deklaruje, że wdrożył wszystkie niezbędne środki techniczne i organizacyjne, aby zagwarantować bezpieczeństwo i integralność danych osobowych, które przetwarza, a także, by zapobiegać ich utracie, modyfikacji i/lub dostępowi ze strony nieupoważnionych osób trzecich.
  5. Dane osobowe przetwarzają wyłącznie osoby upoważnione przez Administratora albo podmioty przetwarzające, które przetwarzają dane w oparciu o zawarte przez Administratora umowy o powierzeniu przetwarzania danych, obligujące partnerów do zachowania należytego poziomu zabezpieczenia danych.

II. Administrator danych

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach Serwisu jest Dyrektor Lotniczego Pogotowia Ratunkowego z siedzibą w Warszawie, adres: ul Księżycowa 5, 01-934 Warszawa, NIP: 5222548391, REGON: 016321074 (dalej: Administrator) sekretariat@lpr.com.pl.
  2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych na adres poczty elektronicznej: iod@lpr.com.pl.
  3. Administrator przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających Serwis KCMRM.

III. Cel i podstawy prawne zbierania danych osobowych w ramach Serwisu KCMRM

  1. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
  • personalizacji Serwisu dla Użytkowników (dostępność cyfrowa),
  • rejestracji konta i weryfikacji tożsamości Użytkownika, umożliwienia logowania do Serwisu i korzystania z konta Użytkownika oraz realizacji umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną – na podstawie akceptacji warunków Regulaminu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  • realizacji e-usługi,
  • informowania o działalności Krajowego Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego wchodzącego w struktury Administratora,
  • działań analitycznych i statystycznych związanych z bezpieczeństwem serwisu KCMRM.
  1. Podstawą przetwarzania danych w ramach Serwisu KCMRM jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz wykonywanie zadań w interesie publicznym (art. 6 ust 1 lit. c oraz art. 6 ust 1 lit. e) a także w celu realizacji umowy związanej z usługami świadczonymi drogą elektroniczną (art. 6 ust 1 lit. b). KCMRM w ramach działalności LPR realizuje swoje obowiązki prawne do wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym zgodnie z ustawą o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. 2024 poz. 652).

IV. Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Zgodnie z przyjętą praktyką większości stron www, przechowujemy zapytania http kierowane na nasz serwer. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Dane te nie są profilowane i kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi Serwis KCMRM. Dane przechowywane w plikach logów serwera www dotyczą danych technicznych związanych z realizacją usługi http. Logi przechowywane są na serwerze hostingu nazwa.pl i podlegają regulaminowi serwisu (regulamin).

 

W przypadku korzystania z konta Użytkownika portalu Administrator może przetwarzać dane osobowe tj.: imię i nazwisko, login Użytkownika, adres poczty elektronicznej (email), adres IP, z którego nawiązano połączenie, typ i rodzaj przeglądarki, informacje dotyczące preferencji korzystania z portalu oraz inne dane dodatkowe jak np. kraj, Urządzenia z jakiego korzysta Użytkownik i inne dane niezbędne do funkcjonowania konta Użytkownika w Serwisie.

V. Okres przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez okres:

  1. Dotyczące sesji (pliki cookie) – zgodnie z preferencjami Użytkownika, które wybrał na stronie oraz w ustawieniach używanej przez niego przeglądarki.
  2. Podane podczas zakładania konta na portalu – do czasu gdy konto nie zostanie usunięte.
  3. Zawierające informacje techniczne związane z wykorzystaniem portalu – logi aplikacji – zgodnie z polityką dostawcy usługi.

VI. Udostępnianie danych osobowych

  1. Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych w ramach Serwisu KCMRM mogą być:
  • instytucje upoważnione na mocy przepisów prawa w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
  • podmioty, z którymi współpracujemy w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa w tym: szkoleń, audytów itp.,
  • podmioty, z którymi mamy zawarte umowy na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.
  1. Dane osobowe Użytkowników nie będą przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

VII. Prawa Użytkowników

  1. Użytkownik Serwisu ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody w każdej chwili (co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego w oparciu o zgodę przed jej cofnięciem) o ile inne przepisy nie stanowią inaczej.
  2. Zgłoszenie o wystąpieniu przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z wymienionych praw należy przesłać na adres iod@lpr.com.pl lub bezpośrednio do Administratora na adres wskazany powyżej lub email: sekretariat@lpr.com.pl.
  3. Administrator każde zgłoszenie rozpatruje indywidualnie. niezwłocznie po jego otrzymaniu, ale nie dłużej niż w ciągu miesiąca od jego otrzymania.

Użytkownik ma prawo złożyć skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

VIII. Pliki cookies

  1. Serwis zbiera informacje za pomocą plików cookies.
  2. Użytkownik może określić zakres dostępu plików cookies do swojego urządzenia w ustawieniach przeglądarki.
  3. Szczegółowe informacje na temat plików cookies i ich wykorzystania znajdują się w polityce cookies.

IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

  1. Dane Użytkowników nie podlegają przetwarzaniu zautomatyzowanemu.
  2. Dane Użytkowników mogą być profilowane celem dostosowania treści i personalizacji strony po wyrażeniu przez nich zgody w zakładce sterowania cookies.

X. Postanowienia końcowe

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności. Każdorazowo zmiany zostaną opublikowane w Serwisie KCMRM.
  2. Informacja o wprowadzonych zmianach pojawi się także w formie komunikatu dostępnego w Serwisie.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy RODO i przepisy prawa polskiego.

Polityka przetwarzania cookies

I. Definicje

  1. Serwis– serwis internetowy działający pod adresem https:\\kcmrm.pl, https:\\kcmrm.com.pl.
  2. Serwis zewnętrzny – serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców Administratora.
  3. Administrator – Dyrektor Lotniczego Pogotowia Ratunkowego z siedzibą w Warszawie, ul. Księżycowa 5, 01-934 Warszawa, świadczący usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu oraz przechowujący i uzyskujący dostęp do informacji w urządzeniach Użytkownika.
  4. Użytkownik – osoba fizyczna, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  5. Urządzenie – elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.
  6. Cookies (ciasteczka) – to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia) oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

II. Rodzaje cookie

  1. Cookies wewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu.
  2. Cookies zewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych.
  3. Cookies sesyjne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis lub Serwisy zewnętrzne podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są usuwane z Urządzenia Użytkownika.
  4. Cookies trwałe – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis lub Serwisy zewnętrzne do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia, chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika jest ustawiona na tryb usuwanie plików Cookies po zakończeniu sesji Urządzenia.

III. Bezpieczeństwo przetwarzania cookie

  1. Mechanizmy składowania i odczytu – mechanizmy składowania i odczytu Cookies nie pozwalają na pobierania jakichkolwiek danych osobowych, ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika. Przeniesienie na Urządzenie Użytkownika wirusów, koni trojańskich oraz innych robaków jest praktycznie niemożliwe.
  2. Cookies wewnętrzne – zastosowane przez Administratora Cookies wewnętrzne są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników.
  3. Cookies zewnętrzne – za bezpieczeństwo plików Cookies pochodzących od partnerów Serwisu Administrator nie ponosi odpowiedzialności.

IV. Informacje o sposobie wykorzystania cookie na stronie KCMRM

Udostępniając zawartość serwisu internetowego, Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego będące jednostką Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Warszawie stosuje cookies. Informacje dotyczące cookies wskazane w niniejszym dokumencie mają zastosowanie do technologii stosowanych w ramach naszego serwisu internetowego. Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać Urządzenie Użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb. Służą również tworzeniu statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, utrzymanie sesji Użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu).

V. Wykorzystywane pliki cookie

W ramach serwisu KCMRM mogą być stosowane następujące rodzaje plików:

  1. Cookie niezbędne do funkcjonowania Serwisu
  • Cookie będące plikiem sesyjnym, który jest używany przez technologie serwisu do przechowywania informacji o sesji Użytkownika na serwerze. Zawiera unikalny identyfikator sesji, który jest przypisywany do Użytkownika w trakcie korzystania z witryny;
  • Cookie, które jest powiązane z zabezpieczeniem sesji Użytkownika i pomaga chronić stronę przed atakami, takimi jak wstrzykiwanie sesji i kradzież danych logowania;
  • Cookie zawierające informacje o tym, co Użytkownik zaznaczył czy akceptuje cookies czy nie;
  • Cookie, które sprawdza czy przeglądarka Użytkownika obsługuje ciasteczka;
  • Cookie używane do śledzenia sesji Użytkownika, który jest zalogowany do strony.
  1. Cookie funkcjonalne:
  • Cookie zawierające informacje o preferencji Użytkownika dotyczących widoczności paska bocznego (sidebar);
  • Cookie do zapamiętania wybranego języka przez Użytkownika na stronie;
  • Cookie, którego celem jest przechowywanie preferencji dotyczących wybranego języka interfejsu Użytkownika.

 

VI. Określanie wykorzystania cookie przez Użytkownika

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies (mechanizm jest dostępny na stronie oraz w ustawianiach przeglądarki). Ustawienia mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika serwisu internetowego.

Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym Użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie KCMRM z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

Jak samodzielnie decydować o plikach cookie w przeglądarce? Skorzystaj z informacji dostępnych na serwisie zewnętrznym https://jakwylaczyccookie.pl/jak-wylaczyc-pliki-cookies/

lub skorzystaj z poniższych informacji:

Google Chrome

  1. W prawym górnym rogu kliknij Więcej a następnie Ustawienia.
  2. Kliknij Ustawienia witryny i kolejno Pliki cookie.
  3. Możesz zdecydować o plikach cookie

Mozilla Firefox

  1. Kliknij menu Narzędzia.
  2. Wybierz Opcje.
  3. Z lewego paska nawigacyjnym wybierz Prywatność i bezpieczeństwo.
  4. Ustawienia dotyczące ciasteczek znajdują się w sekcji Wzmocniona ochrona przed śledzeniem oraz w sekcji Ciasteczka i dane stron.

Opera

  1. Przejdź do opcji Ustawienia
  2. Kliknij pozycję Prywatność i bezpieczeństwo na pasku bocznym.
  3. Kolejno kliknij Ustawienia witryny.
  4. W sekcji Ciasteczka wybierz sposób obsługi ciasteczek.

Edge

  1. Otwórz przeglądarkę Microsoft Edge i wybierz Ustawienia > Uprawnienia witryny.
  2. Wybierz Pliki cookie i dane witryn. W tym miejscu można ustawić określone kontrolki dla plików cookie.

Safari (Apple)

  1. Wybierz Preferencje z menu czynności, po czym kliknij w Ochrona.
  2. W części Akceptuj pliki cookie możesz wybrać, czy i kiedy Safari ma przyjmować pliki cookie z odwiedzanych witryn.

 

VII. Zmiany

Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki przetwarzania cookies bez konieczności informowania o tym Użytkowników. Wprowadzone zmiany wchodzą w życie z dniem publikacji Polityki na stronie.

Skip to content